Idag har jag..

inte gjort ett dugg. Jag har stått på vedbacken ett par timmar och varit ner med audin till stan för att få sommardäcken på fälg, för att sedan komma hem och inse att jag har punka på caddyn... Jag skall även bringa denna gummisammansättning till sollefteå för att se om det finns hopp om att kunna laga ett hål till storleken av en tiokrona.. hyfsad lågoddsare skulle jag tro, fram tills att johan slutade på jockes däckshop hade jag aldrig en punktering på någon av mina bilar men efter hans karriärbyte så har jag nog haft minst ett om året. å andra sidan så var mina däck av betydligt högre kvalitet på den tiden. och ofta han jag inte slita ut ett däck innan jag bytte bil.

Jag tror förresten att jag har fått en vaxpropp i örat, jag vet inte riktigt varför för jag har aldrig haft det, men jag har haft huvudvärk dom senatse veckorna och det känns som om det kommer från örat, normalt har jag  huvudvärk ungerfär en gång om året och då är det oftast självförvållat i form av rödvin/öl/whiskey-konsumtion dagen innan. Men jag kan då säga så mycket att uppfinnaren av revaxör får inte några "fyra av fem toast" av mig. Vilket jävla medel..
För det första luktar det "täven", typ gammal svett, och för det andra så vill det hamna överallt annat än i örat. Hellst ska man ju ha en fetvadd i örat under natten men detta fungerade inte så bra för mig.

Ingalill jobbade natt den natten så jag var alldeles själv i huset. jag hade på något vis lyckats somna på höger sida fast det såklart skulle vara mycket skönare att ligga åt andra hållet, detta gick nu inte att genomföra för då skulle svettsmeten rinna ut.
I och med att ett öra var tilltäppt så uppstod en märklig rundgång i min skalle som mest kan liknas vid nå'n dov varningssignal.
jag vaknade helt plötsligt i mörkret och kännde mig oerhört klaustrofobisk. Helt övertygad om att väggarna kommer närmare hoppar jag i ett skutt mot den där kodade dosan som finns i alla filmer, ni vet den som man måste knappa in rätt kod på annars blir man mosad. detta visade sig vara klockradion.
Efter cirka 15 sekunders fipplande börjar jag känna igen mig eftersom jag sitter på golvet och stirrar in i standby-dioden på teven "nej den var inte avstängd på knappen" efter en stund kunde jag orientera mig och hitta lysknappen.

När jag förvissat mig om att situationen var under kontroll plockade jag ur vaddet ur örat och la mig till sängs. när jag vaknade nästa morgon var klockan 11.20, enligt klockaradion vill säga. Mobilen visade 06.15 men klockradion skvallrade om att någon varit där och fingrat under natten. Sånt här ska man egentligen ta med sig i graven men det är ju lite för roligt för att inte berätta.


Kommentarer
Postat av: mamma

åh herregud om man haft en kamera!!

2009-04-28 @ 23:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0