Rubrik:

En ganska rolig sak som hände häromdagen var att det ringde en kille vid namn Klas som verkade känna mig väldigt väl eftersom han talade om väder och vind och allt där emellan. Han lär som om han satt på andra sidan atlanten eftersom det uppstod en så'ndär jobbig fördröjning som dom brukar kunna få på nyheterne ibland så att alla pratar i munnen på varandra. Det visade sig ganska snabbt att Klas nu inte var en kär gammal bekant till mig utan jobbade för Telia. Han undrade varför vi inte aktiverat den digital-tv som vi beställt och haft nu i över en månad. Kommentarer från min sida känndes tämligen överflödiga eftersom dom inte verkar ha koll på absolut nå'nting på det där företaget så varför i f*n skulle dom se att jag fått igång skiten för flera måndaer se'n? jag kanske skulle nekat och sluppit och betala... hmm..
Förresten! i förra veckan dök äntligen sista paketet upp, nu var det telefonboxen som var på g, och tro det eller ej så skickade dom också med en router, "som jag redan inhandlat eftersom jag sa att jag inte ville hyra av dom", så jag fick tro det eller ej ringa Telia för att begära en retursedel. Så det kan gå..
För att återknyta till Klas klättermus så ville han givetvis att vi skulle ändra vårt kanalutbud, "trots att vi enligt honom inte använde det" till något som var mycket bättre såklart. Det innebar att  fyra av dom kanaler vi tittar mest på skulle försvinna i utbudet, och tre "nya" skulle tilkomma som ví lustigt nog hade när vi körde viasat. I principen skulle vi byta ut alla bra kanaler, history, geographic, etc. mot viasat explorer, viasat history, etc som vi redan bytt bort, detta inklusive en väldig massa hyrfilmer som råttmannen inte kunde ge exempel på. Allt detta skule naturligtvis vara gratis i ett halvår och vi skulle spara ofantliga summor pengar, det enda som skulle ske var att det blir cirka 80 kr dyrare i månaden..
Kan ju säga att det inte känndes så jävla aktuellt att byta något man tycker är bra mot nåt sämre och sedan betala mer. Se'n förklarade jag för honom att nu när jag en gång har fått detta att fungera så ska det till ett smärre kärnvapenkrig innan jag ens stänger av digitalboxen och än mindre ändrar kanalutbudet en vecka innan hockey-vm.
Så de så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0