Efter behag

Likt fabror Melker så översaltade jag fisken lite idag vid matlagningen, annars blev det en helt okej lax med spenat/broccoli/vitlök-sås, kan för övrigt rapportera att tempen ligger på -20.8 just nu och förväntas sjunka under natten, egentligen ska man inte klaga, har precis kollat på Ice road truckers på history channel, vilka jävla grabbar! Dom bangar inte för att stå i minus 42 grader och snålblåst iförd endas keps, på huvudet alltså. Själv känns det som om jag har ett järnspett fastbuntat längs ryggraden vid minus 18, och iochmed att mitt arbete omöjliggör användadet av långkalsonger så får jag gott frysa, det är tur det är bra värme i caddyn, i morse så startade dock inte helvetet. eller det gjorde den men jag hade inget batteri i den, upptäckte också att takräcket fortfarande var avskruvat efter helgens service, det förefaller nämligen så att bilkräket inte går in genom garageporten med cirka en centimeters marginal, fullastad och med ursläppt luft i däcken, så varje gång jag ska in så måste jag bort med helvetet och tillbaka med det se'n, och ofta blir detta någon kall morgon "typ idag", och varje gång är jag på väg in igaraget för att det är mycket enklare in i värmen =), är huvudet dumt så....
Idag när jag stod och lagade middag kom Ingalill trippandes från sin dator och frågade om jag visste att Anders "Wiklund" har en blogg, trots att jag förmodligen hört det förut så har det tydligen ramlat ut ur mitt för stunden ansträngda psyke, detta kom sig som en mycket trevlig överaskning eftersom man där kan erhålla all sorts finurlig och skrattmuskelfrämjande information beträffande kalldrag och hackspettar, jag rekomenderar varmt denna andvik.blogspot.com

Appropå bloggar..
Min käre bror är helt suveränt duktig på det mesta han tar sig för, men han tycker inte om datorer, eller så är det datorerna som inte tycker om honom. Totte, min käre far har ofta uttryckt sin oro om att vår gemensame släkting verkar totalt ignorera allt vad e-post, bloggande och community heter, dock betalar han räkningarna online, men jag menar Nicke Sjödin som är 77 år gammal har ju för fan joinat facebook, eller ansiktsboka' som han säger. Johan hävdar till sitt försvar att förr i världen behövde man fan inga datorer. Jag tror att ska vi planera nå'n trettioårsfest eller nåt åt Johan så kan vi nog göra det online på nå'n blogg för han kommer med all säkerhet inte kolla där..
Det är inte att han inte kan, han bara inte vill, för häromveckan fick jag minsann veta att han tjyvhjälp mamma med att installera bankprogrammet nere i stan. Det kanske är jag som är lurad och springer runt som en skållad iller och hjälper kleti och pleti med datorproblem och han sitter hemma och gör långnäsa, det har jag faktiskt aldrig tänkt på..... =I
Iallafall så tror jag att något som skulle kunna få min käre bror att inte avsky internet lika mycket kan vara Anders blogg. där tror jag vi har hittat ett forum som skulle funka klockrent. vi får jobba på det.
Jag fick iallafall upp köksavloppet igår som hängt likt en lo'brygga över mina axlar det senaste halvåret, det gick över förväntan måste jag säga, i övrigt så skulle jag iväg och göra ett badrum idag men fick planera om eftersom snickarna inte hade hunnit klart, istället började jag jobba på ett annat badrum nere på "byn", och var klar framåt tvåtiden, då åkte jag hem och påtade på lite i garaget, sådana dagar är bra, synd att dom inte generar så mycket klirr i kassan, det verkar te sig så med det här företagandet att kassaflödet är tämligen sporadiskt, ibland går det utav bara fan och ibland går det inte alls, vilket gör att man hamnar på nå'n form av hyfsatnivå. Jag har sagt åt mig själv att jag ska inte bli som dom här snåla småaktiga företagarna "ingen nämd" som alltid klagar på att det går så jävla dåligt, och se'n kommer dom åkandes i en flångny king cab. Det spelar nog ingen roll hur "bra" det går, i slutändan står jag där med fem tusen mindre i månaden än jag hade som anställd men det är faaaaan så mycket roligare =).

Kommentarer
Postat av: Anders W

Man får tacka för rekommendationerna...

En fråga:

Har du fattat poängen med "Trackback"?

2009-02-02 @ 22:37:43
Postat av: Anders W

Det blev lite fel i Emils länk, jag kör med dubbelwee, se länken här.

Det är viktigt som fn i flygsammanhang att stava rätt. Min brorsdotter höll på bli kvar på andra sidan Atlanten när inte stavningen i passet och på biljetten stämde. Numera heter hon med dubbelwee i passet också.

2009-02-02 @ 22:44:09
URL: http://andwik.blogspot.com/
Postat av: Företagaren

Ja, visst är det en annan motivation att jobba som egen företagare. Kom ihåg pensionsförsäkringen också så fortsätter det roliga efter sexti. Se till att skaffa dig en skicklig revisor som jämnar ut berg o dalbanan.

Elsa

2009-02-02 @ 22:58:48
URL: http://eliapu.driftig.nu
Postat av: Anonym

Ja, visst är det en annan motivation att jobba som egen företagare. Kom ihåg pensionsförsäkringen också så fortsätter det roliga efter sexti. Se till att skaffa dig en skicklig revisor som jämnar ut berg o dalbanan.

Elsa, oftast i dalbanan....

2009-02-02 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0