Kära dagbok

Salve!
Började dagen med att skriva på fyrtiotvå papper beträffande husköp, lagfart, huskonton, bottenlån och toppenlån...
Det gick ganska snabbt och smärtfritt förutom att min mamma inte kunna förlika sig med tanken att jag är myndig och bestämmer själv hur jag ska skriva min namnteckning..
Kom på grund av bankmötet cirka tre timmar sent till arbetet som i dagarna än en gång består av att montera värmepump, konstigt nog har jag än så länge inte tappat motivationen när det gäller dessa arbeten, trots att jag monterat typ 170 st, jag slutade räkna nå'n gång vid 105 och då var jag i helgum hos Jord Eriksson vill jag minnas. Hur som helst så är aldrig ett pannrum likt det andra, och speciellt inte detta.
Jag kan inte förstå hur jävla illa vissa installationer kan se ut, man måste antingen ha jävligt bråttom eller verkligen ärligt ignorera slutresultatet då ett kopparrör på 2 meter lutar 3 cm. Nu är man ju ingen ängel själv men jag försöker iallafall in i det sista att göra ett så snyggt abete som möjligt. Funktionen är iofs nästan alltid den samma hur det än ser ut men pröjsar man dyra pengar för ett arbete så skulle man ju vilja att det ser bra ut? jag skulle vilja det iallafall.
Hur det än var så hade jag en elektriker med mig idag som jag aldrig jobbat med, trevlig karl ända tills han bröt sönder termostaten till elpatronen, detta resulterade i en extra resa till sollefteå för mig så jag fick ihop mina 16 mil idag också. två timmars bilåkning, sju timmars arbete.
Fick för övrigt veta att jag har fått fulla ansvaret för att få igång alla teveapparater, surroundsystem och stereoanläggningar vid morgondagesn flytt, vilket jag mycket gärna gör istället för att packa in tallrikar i skåp. Enda problemet är att jag är otrooooligt effektiv när jag börjar koppla in sånna saker, lite för effektiv. Jag personligen har aldrig sett några problem i att ha en "provisorisk" kabel över vardagsrummet i ett par veckor bara för att "testa". Jag gör det "sen" är ett ganska bra argument. Nå'nting säger mig att mitt kära lilla yrväder inte tycker samma sak. Jag ska därför imorgon nå'n gång mellan mitt frenetiska arbete och ständiga bilåkande försöka skaffa lite kabelkanaler, klammer, högtalarkabel och en busslast med tålamod. Det jävliga är att om jag nu är duktig och gör ett riktigt jobb så kan jag sätta bocknyckeln på att inom sex månader så ska tapeter och lister bort till förmån för nya trendiga dito. Hur som helst ska det bli fantastiskt roligt =).
Nu ska jag sova efter en lååång dag.
// over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0