Ordning på torpet

Nu jävlar i min lilla låda har jag fått ett kontor! Kan förtälja till släkten att jag fortföljer Stor Erik "Dan"'s spår genom att använda det gamla skrivbordet "det vilar en förbannelse över det här skrivordet!" skrivbordet. Just nu ser det inte så farligt ut, men jag kommer ihåg min barndoms dagar då man stoppade in huvudet i morfars kontor och verkligen såg förbannelsen vila, eller den snarare rådde, det enda som fanns någolunda åtkomligt var den gröna skrivmaskinen. En dag då morfar var på bra humör så sa han åt mig, Sätt dig i henne', alltså hoppa upp i mitt knä. Lydig som jag var cirka fem år gammal så gjorde jag som han sa, något tveksam då man ofta råkade ut för nå'n typ av uppkastning i luften eller uppochnervändning om det ville sig riktigt väl. Denna gång verkade det dock som att jag skulle få hjälpa honom att skriva på den gröna gamla skrivmaskinen som var i samma färg som Ford Granadan dom hade, den knackade lika mycket också tror jag. Hur det än var så fick jag efter noga instruktioner trycka på den ena knappen efter den andra och efter en liten stund så fick jag hoppa ner. "Gå å vi's mamma de hänne" sa han. Nu kommer jag inte ihåg om det var mamma karin eller mormor som jag gav papperet för att få förtäljt vad detta viktiga dokument kunde innehålla. det stod
"Emil Engström, född på en stubbe i skogen med en yxa i handen", lite busig var han allt gubben.
Tror att det var veckan efter jag lärde mig läsa i ren protest så jag inte skulle gå på den niten igen...
Då sitter jag alltså än en gång vid detta skrivbord, det ser likadant ut förutom en skum fläck av nå'n hårfärg/glitter som jag tror sara är skyldig till. Se'n luktar det DATE-parfym också, det är nog inte heller morfars...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0