Status

Nu är det dongle-tankning som gäller då synken från telia helt försvann i onsdags. Enligt utsago skulle problemet vara åtgärdat senast fredag, framgick dock inte av löftet vilken fredag. Nu har detta inte vållat stora problem för mig personligen eftersom jag har varit hos Pappa i helgen och bytt panna. Nu kör han en CTC ecoair polar edition kopplat mot en ecoel-elpanna, hoppas att det skall funka bra.
Det blev som sagt en trevlig helg i bergeforsen, jag åkte ner i torsdags och började böka i pannbytet och på kvällen kom Johan och anslöt till gänget. Igår var Sara och Halter "Linka" på besök hos Pappa och vi åt i vanlig ordning tills uppkastningen var nära.
Beträffande båthistorien har jag glada nyheter, det tedde sig som så att en herre från Långsele vars motor blivit stulen var väldigt intresserad av min båtmotor. Det fina var att han hade en syster i göteborg, som nyss köpt en ny 4-taktare till deras båt vilket resulterade i en 70 hästars yamaha till förfogande för intresserade. Efter att ha sett bilder och diskuterat med mig själv och min omgivning fanns det inte så mycket att fundera på. Så nu kommer "om allt går väl" bytet att göras imorgon dag och jag kan påbörja sjösättning v 2.0 i förhoppning om att det kommer fungera lite bättre.
för er som är intresserade av helgens pannbyte så har jag bara bilder på "fejjan" just nu, men jag ska be Pappa Maila upp dem så fort jag kommer ihåg det.
// Så här ser den nya motorn ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0