Flyt fast oflyt

Gemene man torde vid detta laget veta att jag senaste veckorna ägnat mina kvällar och helger till att försöka få till min nya båt. Igår var det jungfrufärd.
Tänkte jag och Ingalill skulle göra en liten nöjestripp innan vi åker ut nu på midsommarafton. Allt gick enligt planen tills jag skulle börja köra..
Jag är ju uppenbraligen ingen båtmänniska, ty jag köpte detta flytetyg eftersom densamma liknade min föregående farkost nästan på pricken. Nu visar tyngdlagen att så inte var fallet. Akterspegeln är cirka 20cm längre på denna än på den gamla och min motor är kortriggad. Detta resulterar i att i en fart över 10 knop "enl min nyinskaffade trycklogg a' 1000 kr" suger propellern luft och bara ylar, hade man kanske använt huvudet och tittat så hade man med blotta ögat upptäckt detta. Mitt sinne blockerade dock detta men igår visade det sig med all önskvärd tydlighet.
Så nu ligger den på blocket http://www.blocket.se/vasternorrland/Sportbat_5m_ev_bytes_22255115.htm?ca=4&w=1
Nu återstår att försöka kränga nyförvärvet, hitta något som kan tänkas passa min motor, åka och hämta, hoppas att fanskapet flyter. Det är ju en jävla tur att det bara är materiella ting =).
Ha en god midsommar på er alla nötter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0