Äntligen!!!

ÅÅÅ, äntligen har Victoria och Daniel förovat sig!
När teven åkte igång häromdagenså trodde jag att det kommit en tsunami, en terrorattack eller dylikt eftersom det var extrainsatta nyheter på varenda kanal. Dock verkar det som att våra förtroendevalda som vi betalar lön åt har i dagarna roat sig med att fundera på om en vanlig kille med vattenkammat hår skall få äkta sveriges kommande regent. Utfallet torde vara tämligen välkänt vid det här laget.
Jag måste bara få säga som så, jag är för monarki, jag gillar kungen och jag tycker han gör ett bra jobb, även om han är "som Arne Karlsson sa" sveriges största socialbidragstagare. Han och drottningen gör säkert ett rätt för sig med att representera sverige utåt. MEN! som Irving skulle sagt..
Vem fan orkar bry sig om vad dom har för sig? Att den svenska regeringen skall måsta vara med och gräva och att extra nyhetssändningar tryckts in i rutan. Vem är det som sitter och bestämmer sånt här? Är det Carl-Jan? jag ger mig fan på det!
Att sedan vi skattebetalare ska pröjsa ett bröllop som förmodligen inte går av för hackor utan att få vara med på festen känns förjävligt. Man kanske ska påminna kungaparet om den pågående finanskrisen? Vi ska nog se att inom en snar framtid kryper det fram nedskärningar innom offentlig sektor, skattehöjningar och indragna rot-avdrag för att finansiera jippot. Dom kan väl hyra Folkets hus i Ockelbo och ha en jävla skiva med närmast sörjande? Jag tror ingen skulle bli gladare än dom själva.

Såg fö att min besöksstatistik dykt likt ett jas-plan den senaste veckan, inte så konstigt kanske när uppdateringsfrekvensen varit rent av obefintlig. Det mest intressanta som inträffat under veckan är att jag var på hälsokostbutiken och inhandlade nyponpulver för 490 "!!!!" spänn, som en åtgärd till min värkande handled som inte var extra tjurig den här gången. Kapslarna är i kraftfoderklassen, storleksmässigt sett, och slinker inte alltid lätt ner längs min strupe, att det är fyra åt gången som skall trugas ner underlättar inte nämvärt.
Senare i veckan såg i förbifarten att det var väldigt mycket snö på altantaket, närmare sjuttio centimeter skulle jag gissa, så efter springningen runt berget tog jag fram stegen och stövlade upp i mina träningskläder "inklusive reflexväst" måste sett ganska roligt ut. Taket är av plast, ett mycket flexibelt material om man håller sig inom 20 cm från reglarna på taket. Nu var mina springskor inte riktigt gjorda för arktiska expeditioner som ovan nämnda så i ett nafs var ett av mina ben långt utanför det avstånd där bärighet kunde erhållas. Med ett bastant kliv stampade jag igenom plasttaket iförd min idrottsutstyrsel, eftersom jag hade snöskoveln i min vänstra hand så fick jag stoppa fallet med min högra "onda" hand. Jag visste inte vilket som gjorde ondast, att köra benet genom ett plasttak iförd endast addidasbyxor, eller slå emot handen med hela min kroppsvikt vilket inte är så mycket men det var nog för att jag skulle känna tårarna var nära. När benet sedan skulle upp ur hålet så satt jag mer eller mindre i en björnsax, ju mer jag drog detso mer fastnade taket i mitt fläsk. tillslut tog jag mig från olycksplatsen och nerför stegen, sen gick jag in och la mig på soffan. Och summan av hela historien är att morgonen efter så vaknar jag och 90% av all värk i handleden har nu försvunnit. Och idag en vecka senare så är jag nästintill i kanonform, i handleden vill säga. Blåmärket på låret är kvar och hålet i altantaket flinar åt mig varenda gång jag sticker näsan utanför dörren.
Men vi får ju iallafall ha minst en taklagsfest ivår. Inget ont som inte har nåt gått med sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0