Konspirationsteorier..

Jag tycker inte om svamp. Svamp uppkommer efter att ett förmål blivit dåligt och är otjänligt. Hur man sedan vill blanda denna produkt i maträtter övergår mitt förstånd. Jag är heller inget fan av räkor, jag har dock på senaste tid börjat förtära dessa vid högtidliga tillfällen. Idag när hungern föll på och jag var ensam för kvällen tänkte jag sponsra terassen i långsele genom att inhandla en pizza. Min stående favorit är en kebabpizza med färska grönsaker. Den är nummer sjutton på menyn och har ett namn som jag inte kan uttala, därför använde jag mig av siffror för att förmedla min önskan till pizzerianen i telefonen. Efter 25 minuter "10-terassenminuter" var den klar. Väl hemma såg jag fram emot en god stund av svullande framför teven. Än en gång blev överaskningen total när jag fått en skapelse av ost, skinka, paprika, lök, RÄKOR, CHAMPINJONER.....
Paranoid som jag är så tror jag att Ingalill tycker jag börjar bli fet och har ringt grabbarna nere på terassen och sett till att jag får "fel" pizza när jag beställer för att minska min pizzakonsumtion =). Kan iallafall meddela bloggläsarna om att jag ligger stadigt på mina 67 kilo som jag legat på sedan 2005, trots detta tyckte mamma att jag blivit tjock. Jo mamma du sa tjock!
Nu är inte jag den som har komplex för min vikt utan har en buffert på iallafall 10 kilo som jag kan leka med innan jag börjar oroa mig. Jag tillhör ju tack och lov dom lyckligt lottade som kan äta vad som hellst utan att gå upp i vikt, jag trodde det skulle ändras när jag fyllde 25 men jag har än så länge klarat mig ganska bra. Kan tänka mig att jag på trettioårsdagen vaknar upp med en kanonkula på magen...

Appropå ingenting så kan jag berätta att bredbandet från telia kopplas in den 11:e mars.
tack för det Matz på stjärna fyrkant..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag SA inte "tjock"! ...jo kanske, men jag meande såklart muskulös!

man kastar ju inte sten i glashus vet du. Kram Ma

Och GRATTIS till bredbandet! Fan tro´t!!

2009-03-06 @ 13:45:48
Postat av: Marie

Attberopå mitt blogginlägg "inget badrum"... Grattis! Du hade rätt! Hur kunde jag vara så dum att jag trodde att det skulle gå smidigt att få det fixat?!



Dock har vi en väldigt trevlig bastulokal med dusch 8 våningar ner och ett hus bort som jag har haft möjligheten att spendera mer tid i sedan jag kom hem... å så lycklig jag är för det! :S



:P

2009-03-10 @ 20:38:12
URL: http://kexzet.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0