En fladdermus i sovrummet....

Har nu suttit en bra stund och provat alla tänkbara lösenord och användarnamn jag kan komma på för att till slut komma in hit, kanske ett tecken på att man är här för sällan? Nu är jag iallafall här och jag måste bara berätta vad som hände härom natten.
Hur det än var så hade jag och min kära sambo lagt oss för att sova, hon iallafall. Jag brukar oftast slå ihjäl någon timme framför teven innan jag lägger igen ögonlocken. Vid ungefär 0015 får jag ett mail i telefonen från ip-kameran i garaget som visar detta
Det första jag tänker är att garaget nu är hemsökt, tänker först googla fram Terry Evans nummer men jag sansar mig ett ögonblick. Jag inser att jag inte kommer kunna somna innan jag undersökt vad det är som susar förbi där ute. Jag bestämmer mig för att det måste vara en fladdermus som av någon konstig anledning kommit in i garaget, och eftersom jag hört nå'nstans att guano inte är att föredra för lacken ville jag helst inte att vi skulle få några exkrementer på vår fina bil, därav gick inte en direkt konfrontation att utesluta.
Att väcka den Ingalill som sover är inte det allra lättaste, eftersom jag ofta är ute på nattliga eskapader letandes både vattenläckor och spindlar är hon ganska van att ignorera mina utspel, men efter att ha fått liv i Elfgrenen så förklarade jag mitt ärende och hävdade bestämt att hennes medverkan var av yttersta vikt helst medelst älgstudsare eller i yttersta nödfall salongsgevär.
När jag fått förklarat för mig det där med fri skjutväg och nackdelen att avfyra ett eldvapen i ett garage fullt med gasflaskor insåg jag att det kanske inte var så'n bra ide'. Nej nu ljög jag...
Sanningen var att vid händelse av en eventuell fladdermus hade Ingalill förmodligen adopterat den och gett den permanent härbärge medan jag förmodligen sprejat den med bromsrengöring och skrikit som en liten flicka i hopp om att den skulle vika hädan.
Vi pälsade iallafall på oss och gick ut och jag tänkte ta på mig skoterhjälmen i förebyggande syfte men räddade den lilla bit av manlighet som fanns kvar genom att låta bli.
Väl ute i garaget smög vi sakta fram till den eventuella bestens hemvist men kunde inte skymta den någonstans.
Helt plötsligt från ingenstans uppenbarar sig monstret. Det var en mal, storlek cirka 3cm som förmodligen sett ir-lampan på kameran och flugit nära och därmed uppenbarat sig som ett groteskt flygfä.
Eftersom det nu fanns vittnen till händelsen kan jag inte gärna göra annat än att dela med mig av denna absurda men dock inte förvånande händelse. Men håll med mig: Inte fan ser det där ut som en mal??? Eller?

Kommentarer
Postat av: christina

Helt fantastisk. :)

2012-03-17 @ 22:22:47
Postat av: Marie

Jag hade nog genast gått på alternativ nr ETT och trott att jag blivit hemsökt! Om jag till slut hade tagit mig i kragen och bestämt mig för att gå och underöka fenomenet.. (typiskt skräckfilmscenareo där alla tittare skriker NEEEEEJ gör det inte!) jag säger OM, så hade jag absolut minst tagit på mig den där skoterhjälmen och struntat i manlighet eller kvinnlighet eller vad det nu är som anses lämna en när fegheten tar över... Vad jag kort sagt menar är; modigt gjort av er, jag hade nog kissat på mig!

2012-03-17 @ 23:16:46
URL: http://www.mammamarie.blogspot.com
Postat av: Johanna

ASG



2012-03-18 @ 18:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0