Hallå där.

Nu var det ett tag sedan jag präntade något av värde i detta forum. Kan meddela att jag just nu sitter och försöker komma igång att skriva ett brev till DHL där jag kräver ekonomisk ersättning för utebliven arbetsinkomst.
Det var nämligen så att i förra veckan skulle jag åka ner till moster Lena för att laga återvinningsaggregatet till ventilationen, jag hade ett par dagar tidigare fått veta via en fånig avi att mina varor fanns på DHL i Birsta och att jag skulle snarast höra av mig när var och hur jag ville ha varorna levererade. Sagt och gjort ringde jag och förtäljde att jag skall ändå utföra arbetet i sundsvall så någon utkörning blir det inte tal om. Superbra tyckte DHL och skrev ner i sin pärm att jag skulle minsann hämta reservdelen för egen maskin.
Jag tog därför onsdagen förra veckan som en lämplig dag att utföra denna gärning.
Nu vet ju alla vid det här laget vad som kommer hända, och ja... När jag klampar in på DHL så ligger helt plötsligt paketet utkört hemma på gruvberget, cirka 20 minuter efter att jag åkt.
Nu ska ni inte tro att jag förvånades av det inträffande, ty jag är tämligen ganska van dessa mindre motgångar. Nu tänkte jag att jag iallafall skulle lyckas klämma ur dem några kronor i resersättning eftersom jag ringt och sagt att jag INTE ville ha utkörning. vem tror jag lyckas?? jag hyser låga förhoppningar inom detta ärende ska ni veta...
Annars så var vi som ni vet "ni som följer Ingalills blogg" på Runeåberg i fredags och åkte premiär-final-tur på skotern för i år. Började dagen att leta rätt på skotern. inne på "lon", vända på fanskapet för hand eftersom förra gången vi använde backen resulterade detta i tre timmars skruvning p.g.a en bult som slogs lös i växellådan. Dra igång "tre drag, tacka vet jag EFI", köra ner till garaget, byta olja i växelhuset, fylla tvåtaktsolja, soppa, kolla boggien etc. Vid det här laget var inte Ingalill glad på mig eftersom hon stått i full skotermundering se'n klockan halv nio. Nu var klockan kvart i tio. För att transportera skotern krävs nå'n form av släpvagn, vi har en släpvagn. den är inte besiktad på snart tre år, men är i fullgott skick sånär på att bottenplyfan är nästintill obefintlig och att den har ett sommar och ett vinterhjul.
Jag lyckades iallafall tugga mig genom snö'n med s4:an och haka på morfars rödbruna släpvagn, konstaterar att punkteringen på ett av hjulen är ett faktum som alltid när den skall brukas. Av någon outgrundlig anledning så verkar dom andra hjulen självläka eftersom det alltid finns ett som är helt?
När jag som bäst står på går'n mitt i mina olagligheter med vagnen i luften i däckbytet i action så rullar såklart länsman förbi. En högst två ggr om året så hälsar dom på och jääävlar va jag tyckte dom körde sakta förbi mitt spektakel där på garageuppfarten. Tilläggas bör att jag är sanslöst rädd för polisen, skulle nästan kalla det för fobi, jag tittar alltid runt omkring mig och undrar vad jag sysslar med för olagligheter, denna dagen visste jag mycket väl vad jag gjorde mig skyldig till. olovlig körning, samt felaktiga däck, inget skattekvitto, felaktig placering på nummerplåten på skotern etc. Skulle säkert resultera i livstid. När dom åkte förbi andra gången efter att dom vänt borta i byn så tog vi tillfället i akt och åkte. Skulle det vara så att dom lyckas hitta mig på vägen till Runeåberg en långfredag så förtjänar dom fan att få ta mig.
Nu gick det ju bra och vi kom även hem i säkerhet, men det börjar bli läge att boka besiktningstid snart....


Kommentarer
Postat av: mamma

Ååååhhhh.............tänk om släpvagnen blir besiktad!!

2009-04-14 @ 19:02:39
Postat av: Anonym

Ååååhhhh.............tänk om släpvagnen blir besiktad!!

2009-04-14 @ 19:04:18
Postat av: Anders W

Lycka till med kriget mot DHL!

2009-04-15 @ 21:34:09
URL: http://andwik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0