Åderlåtning..

I höstas började jag lämna blod, idag lämnade jag för andra gången. Det kan inte finnas någon i blodcentralens register som har fler ursäkter eller bortglömda tappningar, eller heter det givningar? Hur som helst så har det varit otroligt svårt att få tiderna att klaffa, jag har som inte kunnat bestämma vart jag skall vara och jobba tre veckor framåt då rätt vad det är så ligger man nere i nå'n pumpgrop 8 meter ner i marken när dom ringer och frågar vart man är. Allt verkar tydligen vara glömt och förlåtet idag när jag väl ramlade in med hjärtat i halsgropen, för er som missade det så var det -30.7 i morse på berget och batteriet i caddyn verkar inte vilja göra mycket väsen av sig då, endast ett litet väs, se'n slocknar allt. Så fram med starthjälpen, igång med bilen, upp till johan, säga hej till tusse, springa ner i källarn och hämta ett batteri, leta rätt på startkablar, snubbla över tusse på vägen uppför trappen, iväg som ett skott, men jag hann iallfall.
Dessvärre kändes det som om dom tappade hela märgen ur mig idag då jag vid tolvtiden blev liggandes som en tarm på soffan. Situationen förbättrades inte av att jag likt en ambulans fick rycka ut på en vattenskada samt en frysning. båda objekten innefattade krypande under hus, pulsande i snö, klätrande nerför stegar etc. Kom iallafall hem halv fyra efter att mer eller mindre gett upp frysningen för dagen, huset hade stått tomt i flera dagar och förmodligen så var det en 10 meter lång isbit i min väg för att nå den flytande vätskan ute i brunnen, det hade nog gått bra om inte hålet i galvledningen var likt ett knappnålshuvud och nere, under, bortanför och innanför där jag själv var.. Vi bestämmde att eftersom ingen bor i huset för stunden så skulle vi försöka en dag då kvicksilvret syntes på temometern. Nu ska vi i Beatween ha bandmöte, vi fick en spelning som skall gå av stapeln i slutet av februari, nu fick magnus ett sms igår där det tydligen föreligger önskemål om att vi INTE skall spela Gyllene Tider. Detta var kanske inte så lyckat eftersom i stort sett dom flesta av våra upp-tempolåtar består av sådana av Gessle komponerade alster. Beställaren visste mycket väl att vi gärna framför dessa kompositioner vid väl valda tillfällen såsom exempelvis spelningar så varför höra av sig två veckor innan speldatum känns väl inte sådär jättekul. Att byta ut en tredjedels reportoar på två veckor och få det att låt för nå'nting tror jag inte vi hinner med då vi tro det eller ej har riktiga jobb på dagarna. Vi får se vad bandmötet utmynnar i, personligen tror jag att dom fått tag i ett billigare band och såg det som sin chans att bli av med oss, för min del känns det som om det kvittar eftersom jag inte vill stå och spela för folk som inte vill höra. Men å andra sidan får dom ju fan skylla sig själva, man lejer ju fan inte en elektriker för att snickra. det är ungefär som att Arnold Schwarzenegger skulle försöka bli guvernör, det bara går ju inte.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0