Kapten rödnäsa is my name.

Just nu ser jag fan inte klok ut, mindre än vanligt alltså. Min näsa är alldeles knallröd längst ut på tippen av allt snörvlande och snytande, känner mig som han i reklamen som sitter med bilen full i näsdukar, fast jag sitter i ett kontor fullt i papper.
Insåg till min fasa att det var onsdag idag, vilket ganska självklart gör det till torsdag i morgon. Idag sprang jag inte heller runt Gruvberget, jag kommer få väldigt svårt att hänga på Johan nu, han åker skidor ena da'n och springer nästa. Som tur är så har han mycket kortare ben än mig så han behöver springa två steg på ett av mina så jag håller nog kanske jämna steg ändå bara jag får komma igång.
Blir så irriterad på mig själv då jag kliver upp strax efter sex på morgonen och är tämligen ordentlig, äter frukost, startar datorn, kollar mail, banken, packar bilen och ger mig iväg. Likt förbannar så är klockan åtta innan jag kommer ut på jobb, vilket brukar leda till att jag inte är hemma föränn typ, ja... nu.....
Men jag måste i ärlighetens namn säga att någon morgonmänniska är jag inte, jag nästan kriverade av olust i morse då jag blev tvungen att gå ut i garaget och skruva fast baksätet på audin efter att jag laddat batteriet, det förstörde hela dygnsrytmen. Min bror däremot han kan kliva upp fyra på morgonen och koka kaffe göra matlåda för att sedan åka ut och skotta snö. Jag skulle typ åkt hemifrån i pyjamasen, det vill säga direkt ur sängen och iväg.
Man kan ju fråga sig vilken lustigkurre som har kommit på att man skall kliva upp tidigt som fan för att arbeta hela dagen. säkert nå'n lutersk socialdemokrat som inte tycker om att vara hemma när frun vaknar.....
Skulle förresten beställa bredband idag från Telia, det visade sig att det inte fanns adsl i detta område, samt ingen information om utbyggnad. Undra just vad jag sitter och surfar på just i detta nu då? Hemsidan tyckte att jag skulle fråga Eva "telias låtsasmänniska som svarar i form av text och uppenbara självklarheter", jag tror hon hette Braun i efternamn.
Trots att jag inget hellre skulle vilja än att låta en databank vid namn Eva hjälpa mig med mitt ärende genom att skaka fram nåt jag redan vet i en låtsastombola provar jag att skicka ett mail istället från min icke existerande adsl-uppkoppling. vi får se hur det går...
nu ska jag smörja näsan...
// E

Kommentarer
Postat av: Ingalill

Vi kanske ska skita i att beställa internet? med tanke på att vi sitter vid varsin dator och surfar just nu så verkar vi ju klara oss väldigt bra "utan" ;)

2009-01-21 @ 21:22:15
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Pappa

Undrar vem du fått din berättarådra ifrån?

Hur som helst är det roligt att läsa om dina bravader.

2009-01-21 @ 21:36:24
Postat av: Sara

Kanske han som skrev ett brev och fick en ny värmepanna?

2009-01-21 @ 21:57:46
URL: http://saraeng.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej! Jag kan berätta vems uppkoppling ni surfar på!

Det är nämligen min, och den funkar till i slutet av mars, så passa på att surfa för tusan, för jag är utan där jag bor!

Jag betalar den också, så väl bekomme både Emil, Inga-Lill och Johan!

2009-01-22 @ 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0