Då var det min tur

Projekt vw caddy 13/6-09:
tändkablar
tändstift
fördelarlock
rotor
lambdasond universal "BOSCH"
resultat: godkändt i cirka 20 min sedan samma felkod air sensor "short circut to earth"
Morgondagen har alltså i sitt sköte ett förmodat besök till Sundsvall "för ovanlighetens skull" ev kramfors i jakt på en original-lambda.
Efter tre försök har jag ännu inte lärt mig att universallamdasonder, även om det är samma pryl som "original" fast utan kabelkontakt inte fungerar, samma visa på min tidigare Audi, samma visa på svärfars volvo 940.
För att erkänna min misär så måste jag nu rada upp hur mycket den röda caddylacken har bedrövat mig med se'n jag köpte den för 8 månader se'n,
det jag kommer ihåg är :

Kompletta bromsar bak
Hjullager bak bägge sidor
kamrem
vattenpump
ribbrem
växellåda
bromsbelägg fram
fördelarlock x2
tändkablar
rotor x2
drivaxel höger komplett med drivknut
lambdasond minst x2

samt:
startmotor på g
generatorlager på g

Och jag som skulle ha en begagnad apambulans eftersom det blir mycket billigare än att köpa ny.. jo hej du..
Till sist:
Hörde en anekdot från en bekant till morfar idag.
Mormor och Morfar hade tydligen varit på besök hos tidigare nämnda då mormor påpekat en tapet hos en annan bekant som hon inte kom på färgen på. Hon frågade då morfar vad den rätta färgen var.
Han svarade: "Som pitt'n fast blå"

//Schlafen gut bitte schweinhund.

Kommentarer
Postat av: sundbla

haha, jaadu, härligt med reparationer... Putte har ett motto han som stämmer rätt bra; "det är bättre att AMORTera än att REPARera"... :D



fast vet inte om jag håller med om det men... hehe

2009-06-01 @ 10:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0