Kommentar överflödig

saxat ur chatt med teliamedarbetare efter att ha genomlidit 35  minuter i telefonkö och sedan stött till "lägga på-knappen i fickan".

   
Du betjänas av Joakim
09:08:49 Chatten är placerad i kö
.

09:08:51 Din handläggare Joakim har kommit in i chatten
09:08:51 Joakim Välkommen, jag heter Joakim, vad kan jag hjälpa till med?
09:09:16 Emil Engström Hej och god morgon.
09:09:43 Joakim God morgon
09:09:57 Emil Engström Jag har tappat synken på mitt modem och får inte igång det. stängde av igår p.g.a åska och fick inte igång det igen.

09:10:22 Joakim Okej, vad har du för hemnummer.
09:10:47 Emil Engström har varit med om detta en gång förut och då var det en vänlig själ på supporten som gjorde någon form av reboot av nåt slag och då funkade det direkt.
jag har telnr 0620 10910

09:12:38 Joakim Jag har ingen kontakt med modemet alls.
09:12:54 Joakim Lyser internet och broadband?
09:13:15 Emil Engström nej, jag har ingen synk..

09:13:28 Joakim Vad har du för mobiltelefonnummer?
09:13:40 Emil Engström 0702259297
09:13:53 Joakim Station är skadad av åskan, jag skickar en tekniker.
09:15:35 Emil Engström vad har vi för tidsperspektiv på detta må'n tro?
09:15:46 Joakim 3-5 arbetsdagar som max
09:18:53 Emil Engström Helt fantastiskt...
09:19:37 Joakim Ja, det tar lite tid just nu. Teknikerna är överbokade tack vare åskan.
09:20:04 Emil Engström tur att jag inte ringde supporten för då hade det tagit 3-5 dagar till innan jag överhuvudtaget fått tag i en människa. tack för hjälpen och ha en bra dag!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Är det inte en underbar väld vi lever i där man lyckats sätta arslet i bevlådan så kopiöst att man har hela tillvaron upptecknad hos ett företag som behöver 3-5 dagar för att få ut en gubbe på en felsökning. Och allt detta bara för att jag plockade ner dom där jävla parabolantennerna från husväggen i helgen..

........

RSS 2.0