Storebror ser dig.

Trodde jag inte mina ögon nu när jag läste Ingalills blogg, hon gav telia en liten känga för att ha gjort en dålig felsökning och vips hade hon en kommentar från telias kundtjänst i sin blogg där dom ville att hon skulle vända sig till dem så de kunde reklamera ärendet.. Helt j*vla otroligt. Har dom lyckats missa mina romaner om missförstånd, felbeställningar etc? Man undrar ju om det är någon liten nisse som sitter och söker nätet efter missnöjda kunder, isåfall borde det inte vara så svårt att hitta. Men man kanske måste se söt ut på bild för att få medlidande från högre makter.. hmpf...
Annars så har jag i dagarna stått i ett blött fike uppe i guxås och monterat en trekammarbrunn med infiltration. Eftersom att huset nästan stod i nerförsbacke så blev infiltrationen tämligen djup "ca 160-170" mycket grävning och mycket skottning av singel. Känndes som att jag var tillbaka på sextiotalet då herren som satt i grävaren var en glad penisonär som köpt en gamma ferguson med hymas-aggregat, och övriga markarbetet utfördes med en bm h-10 från 58. Kan ju säga så mycket att det man inte har i maskinväg får man ha i spadväg.
Har inte haft så'n här träningsvärk i axlar och rygg sedan i höstas då jag och Johan styrde 10 ton asfalt om dagen för hand i två veckors tid. Föhoppningsvis är det bara återfyllningen i morgon och lite avloppsdragning så kan jag lämna stället med gott samvete.
Är förövrigt ett tyskt par som äger stugan som nu blivit utrustad med BDT+KL standard på avloppet, min högstadie-gymnasietyska är inte vad den borde vara. Jag förstår till 90% allt som sägs men hur gärna jag än vill så får jag inte fram några andra ord än ramsorna på orden som styr ackusativ/dativ  "durch, für gegen, ohne, um" "an auf hinter in neben über unter vor swischen" ETC Etc... Man kan ju undra vad som var vettigt att lära sig på tyskan egentligen, det var då inte att kalla lärarinnan för mein führer iallafall.. "har jag hört"......
Det är iallafall väldigt underhållande att se sommarstugegrannarna sitta vid bordet och de ena paret pratar svenska, dom andra pratar nå'n slags engelsktyska, ingen förstår vad den andra säger men dom skrattar ändå och trivs tillsammans.   

Här kommer lite bilder från tidigare i veckan



Ej uppriktad luftning


Det är "tanken" som räknas


fördelningsbrunn på plats.

Kommentarer
Postat av: Anders W

Har du med dig ny-kameran på jobb nuförtiden?

Bilder gillar jag :-)

2009-07-08 @ 21:18:45
URL: http://andwik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0