Träningsvärk

Har så förbenat ont i vänster underarm idag, detta uppkom igår när det var trädfällardag. Jag är ju så'n att jag vill gärna ha mer än vad jag egentligen behöver, vi var ju tre stycken i trädfällarskvadronen igår, så självklart ska vi ju ha varsin motosåg tyckte jag. Det finns fyra motorsågar i vår omnejd varav en fungerar. Vår gamla husqvarna går förvisso, om man hade haft en ny magnapull, sedan finns två stycken partner, varav en som kommer från Morfar, denna har kanske två timmars körning på nacken, men nu går den inte. sedan finns det en till partner som inte heller fungerar, den tror jag har skurit, och till sist Benkas Jonsered som han köpte nå'n gång på nittiotalet när han skulle elda ved. Enligt uppgift så har den använts till en trave ved, sedan fick elpatronen stå för värmen. Jonsereden är den enda fungerande av dessa fyra. Jag såg dock en möjlighet att få igång iallafall en av partnersågarna, så med gott mod i går morse gjorde jag en undersökning av partner nr:1, tilläggas bör att jag gjort samma sak typ tre ggr tidigare med samma slutresultat.

*Soppa i tanken? Check
*Gnista på stift? Check

Men likt förbannat så finns inte en tillstymmelse till liv i den, inte ens med startgas vill den uppge så mycket som en misständning. och HUR kan jag inte förstå. Man har ju nå'n gång fått lära sig att kompression "vilket det finns gott om" bensin, och gnista ska framkalla en explosion, men det verkar inte sågskrället förstå.
Jag skulle tro att energin som går åt för att handsåga all ved vi tog reda på igår är nog jämnbördig med den energi jag la ner på att dra i startsnöret på tidigare nämnda tvåtaktsapparat. Men så'n är jag.
Skulle jag ta mig över älven så åker jag hellre och hämtar båten som står vinterförvarad, stoppar i batteri, tankar, sjösätter och kör över, istället för att ro i roddbåten.

Nu ska jag försöka få liv i Johans bärbara dator som fått nå'n form av blackout.
Auf wiedersehen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0