en dikt

Uti en stad där bor en filur, som lappar våra bilar i ur och skur. Filuren tolkar lagen sådär, och ställer ofta till med besvär. Som när man till helgen sin öl ska skaffa, står han och lurar för att dig haffa. Trots alla försök att honom övertala, så ser han så nöjd ut när jag måste betala. Jag svär för mig själv när jag boten betalt, och önskar mig rättvisa men hoppet känns svalt. Men döm om förvåning då jag häromdan, satt mig i bilen och körde till stan, då ser jag en man som i snödrivan är, med bilen som fastnat det ser ut som han svär. Jag vinkar så glatt då jag förbi honom kört, ty nu önskar han nog att han lappen förstört.

Kommentarer
Postat av: Ingalill

Hihi.. =) Rätt åt honom! Skulle ha åkt dit och erbjudit honom hjälp mot den summa vi har fått betala i böter ;)

2010-02-03 @ 19:29:23
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: mamma

har du kört för fort Emil??

2010-02-03 @ 22:19:45
Postat av: Syster

haha! den var bra bror! =D

2010-02-05 @ 21:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0