Vedhögen som glömdes

Har nu börjat hacka fram resterande ved som jag inte hann klyva ifjol när jag höll på som mest, och det var inte lite vill jag lova. varenda gång jag ställer mig vif klyven tänker jag "aldrig igen", men när vintern väl är kommer är det en fröjd att kunna skruva utan att behöva hacka tänder ute i garaget och behöva tänka på elräkningen. Jag skall försöka ta tag i vedanlägningen i sommar och utöka systemet och skicka värmen "när jag liks eldar" in i huset, för att minska på elräkningen även där. Februarifakturan var ingen fröjd då vi låg på nåt j*vla straffavtal hos EON och betalade skjortan och femti per kilowatt. Som denvärmepumpsförespråkare jag är borde man ju företrädelsevis göra slag i saken och gräva en jordvärmeslinga nere på Johans, men för stunden känns det som att det får vänta en stund, då är detta en bättre lösning, rent ekonomiskt vill säga. Arbetsmässigt är det en misär som saknar motstycke eftersom jag då har åtskilliga timmar att tillbringa framför vedbacken.
I morgon ska jag iallafall ner till LRF för att höra hur min deklaration ser ut för året, för att citera Johan när han ska på besiktningen " det känns som ett jävla AIDS-test!", och lite så är det måste jag erkänna. Känner mig fullständigt nois på detta. Hur som haver så blir det nog bra.  Nu ska jag återgå till att psyka Ingalill när hon kollar på Grey's Anatomy. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0