Flaskpost från telia

Plötsligt hände det, ett sms i min telefon, två och en halv vecka efter min e-postade fråga, är det inte fantastiskt vilken ruljans det må vara på kundtjänsten hos ovan nämda företag, inte undra på att aktien är stark som berget...
Jag kan med en gratulerande hälsning från Linn Lundberg på teliakundOtjänsten meddela att vi kan ha bredband! Kan ni tänka er.. Dock är den högsta hastigheten 1-2 mbit. Likt en apa på ett mensamöte förstår jag än en gång ingenting. Det verkar inte finnas någon här i världen som kan förstå att jag sitter och skriver detta meddelande, just nu, live, på riktigt från en 8 mbits anslutning, och 50 meter bort i grannkåken ligger det en 24 mbit intryckt i telejacket. Nu börjar Emil bli lite paranoid.
Jag tror att det finns ett hemligt register på telias kundtjänst som ger telefontöntarna information om min tidigare bakgrund inom företaget och mina lämnade avtryck på denna mörktets plats, följden blir således att jag som tidigare anställd nu straffas för avhoppet från nedsuttna kontorsstolar, kaffeautomater och big brother-mentalitet. Nu är steget till tele2 närmare än någonsin "igen".

Igår kom jag att tänka på en sak under min parabol-sekvens, då jag använde sökinstrumentet så avgav denna ett ljud beroende på hur stark signalen var, jag fann den vara tämligen irriterande och kände verkligen hur det skar i mina öron, detta fenomen är till följd av min tinnitus tillika bullerskada. Jag har efter hörselprov sett att jag har en "dipp" på höger öra mellan 5000-8000 hz, samt att det finns en hel del ljud inne i huvudet med olika styrka och ton. det mest hörbara ljudet tror jag mig har lokaliserat som ett E, Min uppfattning har alltid varit att jag fått min bullerskada från mitt utövande av musik, men igår fick jag en uppenbarelse.

Efter att analyserat just den ton som skar mest i mina öron kunde jag härleda denna till något helt annat än musiken, från ett mycket närliggande fenomen, nämligen den kvinliga delen av Lide´n-klanen. För är det inte så go'vänner att nästan alla för oss kända kvinnor inom denna släkt har ett tonläge, speciellt vid en viss grad av irritation som kan uppfattas som "gäll" för att uttrycka sig milt, det kan även framkalls via sång, företrädelsevis ABBA eller Beatles. Irritationsmomentet har jag under min uppväxt inte varit främmande för att framkalla från både min egen mor och mormor Ingrid. Kan det vara så att exponering för detta under vardagliga händelser, släktträffar, julmiddagar etc kan vara den bidragande orsaken till min åkomma? Vill alltid minnas att jag även varit inom en armlängds avstånd från åtminstonde en av dessa ovan nämda damer. Kan jag med säkerhet bevisa att jag förhållit mig på deras vänstra sida under större delen av tiden så tror jag vi har ett scoop =). För att undvika ett eventuellt upplopp tillika lynschning så bör jag understryka att detta är en mycket tunn undersökning med glimten i ögat...

Kommentarer
Postat av: Tingeling

Efter detta inlägg är det tur för dina öron att kommentarer skrivs här och inte hörs.... ;)

2009-02-05 @ 21:38:22
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Mamma Karin

Amen! Nu är du för bedrövlig, Emil! Fast rätt rolig, jag blir förvånad över hur snabb du är i huvet. Det har jag väl iofs alltid vetat, men det är roligt att läsa hur dina tankar far fram och tillbaka. Men ser du - nån skuld för din tinnitus tänker jag INTE ta på mig. Den enda skada jag kan minnas att jag har tillfogat ditt öra, är ett blåmärke som jag upptäckte att du hade, när du satt i skolan på din första skoldag. Jag hade, några dagar innan skolan startade, föst in dig i ditt rum med ett stadigt grepp i örat som visade sig framkalla blåmärke. Tur att bara jag så det. Men nån tinnitus tänker jag inte ta på mig. Så det så!Du har då en jäkla fantasi i allfall...

Tycker att du kunde komma hit och hämta bilen och fixa den i stället för att sitta och hitta på sånt där! Mamma

2009-02-05 @ 21:43:12
Postat av: Emil

Som jag sa, glimten i ögat... =)

2009-02-05 @ 22:10:45
Postat av: Moster

Näänujälvar...detta tänker jag inte ens kommentera, varken i e-dur eller e-moll. Så nu får det blir bloggen hädanefter. Du Emil...- har du föresten kollat upp i vilken ton som datorn susar? (den du, smaka på den, med glimten i ögat)

2009-02-05 @ 22:30:53
URL: http://eliapu.driftig.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0