Långt mellan gångerna även här...

Läste hos Sara att hon inte har skrivit på sista tiden, inte jag heller men jag ursäktar mig inte eftersom tiden inte räcker till, och då menar jag inte fritiden utan väntetiden för att komma in på den förbannade sidan. Jag har för er som inte vet nu blivit officiellt nedgraderad från 8mbit/s till 0.35mbit/s och det känns kan jag säga, dra B i G vad sakta det går. Ringde förövrigt mina ärkefiender på fd televerket och härjade häromdagen och lade till mig med min allra charmigaste sida. Efter att ha bommat tredje försöket i talsvaret så gav datorn på andra sidan luren upp och jag skulle få tala med en ritkig människa, därest trodde jag situationen skulle förbättras, så efter 15 minuter och 32 köplatser så får jag äntligen försöka. Jag tror inte jag hinner yttra orden "bekymmer" "märkligt" "problem" så är jag vidarekopplad till teknisk support, 10 minuter till i väntans tider. Jag kan inte minnas att jag hann prata med någon på denna avdelning för innan jag visste ordet av var jag på väg till felanmälan, där skulle jag knappa in vilket nummer som tjänsten inte fungerade på...
Jag antar att ni kan gissa vilka framsteg jag rönte denna dag, ehuru så har jag nu lagt ut detta bekymmer på entreprenad till en till mig gammal överordnad på ovan nämda kundstjänst vars positionering nu innebär en telebutik i sollefteå, det känns som att mitt egna engagemang börjar tryta en aning så det kan vara bra att låta någon annan försöka medan jag samlar nya krafter. Förhoppningsvis har denne kvar värdefulla kontakter sedan vår gemensama straffkommendering på "verket".
Jag fick en lucka idag och drog helt sonika iväg till Sundsvall för att inhandla en termometer. Tanken är att jag skall använda denna vid felsökning av diverse apparatur som på ett eller annat sätt inte fungerar tillfredställande, det har nämligen visat sig att givare är ett tämligen förekommande fel vilket innebär driftstörningar i värmeanläggningar speciellt vid denna kalla väderlek.
Hur det nu är möjligt så hittade jag inte det jag sökte, jag vet att clas ohlsson har haft en sådan jag söker men den har tydligen utgått, likaså dom andra stormarknaderna som har sitt säte i detta kepsgubbars mecka kunde inte uppbringa tingesten för mina önskemål, undrar om telia har ett finger med även i detta spel?
 Det närmaste jag kom var IR termometer med dessa funkar inte mot kopparrör, "försök övertyga herrn bakom disken på kjell & company detta". Nu är jag hemma igen men jag kom iallafall över en ny verktygslåda, lite verktyg, en radio jag kan ha med mig ut när jag jobbar, och lite annat smått och gott.  Nu skal jag ut och leta ved under presseningen..
-25.5 Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Ja du Emil! Hur ska det sluta med din uppkoppling..?

Själv väntar jag på besök av dig så att du kan hjälpa mig att koppla in mina 8 mb...

Men, jag har ju det bärbara så länge.... och förmodligen inte så bråttom som du har heller!

Gonatt Ma

2009-02-17 @ 22:04:57
Postat av: Anders W

Du skall icke vandra i Sundsvalls träskmarker!

Sök dig upp på höjderna, det finns andra firmor :-)

Men för dig går det väl fortare att dra till Sundsvall än att göra en bukt på webben...

Citerar min bror: "Har du någonsin ångrat dig när du köpt något bra?"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0