Ledig idag?

Verkar inte bättre, sitter här och funderar på vad jag skall sysselsätta mig med under dagen.
I fredags hade jag en ganska intressant dag på jobbet, jag skall stapla upp den i något enklare form.

- Klev upp fast besluten om att göra en halvdag eftersom det var skruvning inplanderad på kvällen, monterade ett badrum i helgum samt lite annat jox dagen innan och återstodden  av arbetet skulle sedermera täcka bra precis halva dagen enligt mina optimistiska beräkningar. Det jag hade kvar att göra var att få igång värmen i huset jag var i, byta tre st ventiler på inkommande vatten, i vanliga hus brukar vattnet komma in på ett ställe, dock inte i detta hus. här var det tre ställen. Jag hade fått förtäjlt att avstängningen fanns ute på lägdan ungefär där vid "stolpen" som stack upp ur snön. Föregånde montör hade tydligen hittat denna utan problem, troligtvis eftersom denne var på plats i november då snö'n ännu inte låg 80cm djup. För att ta mig till mitt mål behövde jag en spade, det hade jag tait med mig hemifrån, ett spadtag senare gick den av...
det enda som fanns på platsen som liknade en spade var en koksskyffel till en gammal ctcpanna, cirka 10cm bred och 30cm lång, dvs inte den mest optimala snöröjaren. Trotsande den 20 gradiga kylan stövlade jag ut i avgrunden och började skotta, fann tillslut det lilla metallock på marken som gömde det jag sökte. skruvade av vattnet och åkte ner till huset igen, till min förvåning fanns det fortfarande vatten med fullt tryck överallt i huset. Efter 3 meningslösa telefonsamtal och en sväng på "byn" för att hitta nå'n i vattenföreningen tog jag min spade och grävde ännu djupare i snödrivan, hittade där en till avstängning cirka en halvmeter från den första. Stängde även den här och åkte ner igen, samma sak..
Nu måttligt irriterad åkte jag upp en tredje gång, slungade ännu mer snö och hittade en tredje avstängning...
Nu var iallafall vattnet avstängt och jag kunde återgå till arbetet, jag gjorde det jag skulle och släppte på vattnet igen, nu hade helvetet frusit.
Tog då beslutet att jag måste försöka fåi gång värmen i huset, gick ner i källaren och slog igång elpannan, tro om den fungerade? två timmar senare efter felsökning och understöd från elektriker var det konstaterat att kretskort samt reläer hade brunnit, omkoppling av dessa skedde och tillslut började det mullra i elpatronerna och eon jublade. När jag sedan åkt hem och ätit lunch tog jag min an frysningen, detta gick dock över förväntan, tog bara drygt en timme. Se'n var klockan halv fyra heldagen var ett faktum.. Ännu en vanlig dag på jobbet =).

Igår kväll hade vi middagsbjudning här hemma, det vasr tämligen angenämt. Jag och johan gjorde kycklingfile fylld med lufttorkad skinka, soltorkade tomater samt fetaost, det blev väldigt gott, efter detta gjorde vi en vitvinsås, allt i bästa Keith Floyd-anda, Ingalill och Wilma hantlangade och Annica hade gjort nå'n efterätt med blåbär, hallon, vit choklad och glass, allt övervakat av ordföranden för kost & näring.
Jag var så mätt att jag nästan inte orkade med nått godis efteråt.
men bara nästan...

Kommentarer
Postat av: Annica

Jasså hade ni middag igår? ;) 3e stället det står om denna fantastiska middag...hahaha

Till helgen får du trimma sodastreamern igen ;)

2009-02-22 @ 21:45:41
Postat av: Nyskottat tak :D

Det stod ingenting om när du skottade taket! :)

2009-02-25 @ 11:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0