Bredband och kärringj**lar

Hej alla glada. Idag har jag åkt bil, mycket bil. Totalt har jag åkt 20 mil och kanske jobbat effektivt 2 timmar. I min dumma enfald trodde jag att jag skulle kunna jobba igen lite imorgon istället, käppen i det hjulet bestod av att vi ska på banken i morgon "vuxenpoäng" och skuldsätta oss för tid och evighet "ännu mer vuxenpoäng!!". Banker har tydligen någon gräddfil eftersom dom inte öppnar förrän kl 10, och stänger klockan 2, vad gör dom resten av tiden? Jag betvivlar att dom sitter med monokel och räknar pengar. Jag tror inte ens att det finns pengar på banken numera, dom printar nog dom direkt..
Hur som haver så har min mor lagt ut på enteprenad att flytta hennes telefon och bredband, jag hade tydligen lägsta anbudet och fick jobbet som flyttansvarig.
Vi har i vår familj sedan 1996 på den tiden vi hade windows 3.11 och netscape 3.0 haft TELE2 som ISP, och jag har sedermera varit aktiv motståndare mot Telias bredbandstjänst efter min sex månader långa tvångskommendering på deras kundtjänst.
Till följd av detta har jag alltid försökt varit vänlig med dom stackars människor som sitter och svarar på alla klagomål, för ingen sitter i telefonkö i x antal minuter för att berätta för supporten hur jävla bra jobb dom gör, iallafall inte under min tid på arbetet. Nu var jag kanske inte världens mest muntra och klämkäcka "kommunikatör" alla gånger, men jag var ärlig!

Naiv som jag är ringde jag tele2:s kundtjänst för att anföra mitt anvisade uppdrag i tron om att det skulle bli en enkel match.
'Eftersom det finns en bredbandsanslutning på min mammas nummer och vi skall ha en anslutning på vår, så tycker jag att den person som skall åka ut och koppla ur mammas bredband i telestationen kan väl liksom dunka dit vår anslutning istället för att måste skicka dit samma gubbe två gånger med ett par veckors mellanrum för att göra samma jobb. Mina tankar om effektivisering i tidigare nämnda telecomföretag fick direkt nedslag av den något sömniga personen på andra sidan luren.
Tillslut gav jag upp alla försök att lyckas förminska vår kommande internetlöshet och begärde flytten som jag ringde för i första början.
Då visar det sig att i vårt digitaliserade samhälle så kan man inte "från tele2:s sida" fixa en flytt digitalt "det kunde telia 2001 för övrigt" utan människan måste skicka ett papper manuellt vilket skall ifyllas av berörd person, sedan skickas tillbaka till tele2. Denna operation kommer förmodligen ta minst en vecka, flytten tar senare ytterligare två veckor.

Droppen i min lilla bägare var dock när jag lyckats övertyga headset-hyndan att vårt telefonnummer existerade var ett Telianummer, då vänder röstläget, tonfallet blir nästan hotfullt och frågar spydigt om hur hon skulle kunna hjälpa mig då?
Summan av allt blev att jag nu sitter med ett trådlöst bredband "telia" och en förmodad beställning av telefon, bredband, teve, från samma företag. Så mycket för mina gamla värderingar.... Dit det bär dit bär det....

Kommentarer
Postat av: Anders W

Det blir nån ny e-postadress hos Telia också då? Eller går du på G-mail Yahoo eller nått sånt?

Fast du som har firma må väl köpa dig en domän och skaffa egen adress...

2009-01-07 @ 21:16:49
Postat av: Emil

morsan lär väl ha kvar tele2 så jag snyltar väl en stund till på henne...

2009-01-07 @ 21:20:55
Postat av: Fasterpa

Ja du Emil, roligt att du återupptar din gamla berättarådra. Tela fungerar aldeles utmärkt förresten, förutom att jag också sitter i telefonkö nån timme då och då.

2009-01-07 @ 21:38:02
Postat av: Pappa

Det blev naturligtvis fel namn, PAPPA ska det vara

2009-01-07 @ 21:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0