Ojdå

Tamefan höll jag inte på att skapa en ny blogg mitt upp i alla enkelklickningar innan jag kom hit, appropå det så har jag tänkt på vilket fruktansvärt mus-slitage det måste finnas ute i världen, dom flesta som varit med se'n internet kom vet ju att får man upp handen där mus.. det där kunde bli jävligt fel.
alltså. När en länk aktiveras av att man styr pekdonet mot det, övergår det i windows förvalda pekdonet över till en symbol av en hand vilket indikerar att man endast behöver klicka EN gång. Detta har dessvärre inte alla "iallafall inte i min närhet" förstått, utan harvar på i sitt Windows 3.11-träsk och dubbelklickar, tänk vilket slitage på vänsterknappen! Och förmodligen så bidrar dessa onödiga dubbelklickningar till ett långsammare internet "eftersom man ger samma kommando två ggr " för oss "riktiga" användare som kan alt-tabba och ctrl alt delete:a" på löpande band. Jag skulle tro att om alla enkelklickade så skulle vi aldrig behöva mer än en uppring anslutning med modem för att klara oss,  och tänk på den globala uppvärmningen!
Hur många servrar står inte och fläskar i sig KWH på grund av dubbelinformation som är helt onödig. Ungefär som när Ingalill ber mig lägga i en tvättmaskin eller dylikt, det spelar igen roll om hon säger det två gånger för jag glömmer ändå...
Dessutom kan jag berätta att givaren till audin som jag berättade om i tidigare inlägg är trasig igen och besiktningen gick åt fanders, så så var det med den turen.
Förhoppningsvis kostar den inte mer än ett par tusenlappar.

Jag hade iallafall skruvarafton igår med mig själv, ååå va tråkigt det var. Det är så mycket roligare att vara två i garaget, man kan liksom byta av varandra när den enas förstånd håller på att försvinna. Iallafall så fick jag mycket gjort, bytte handbromsvajer och olja på audin, bytte olja och fixade lastkännarventilen på caddyn, den ska besiktas på onsdag,
för att citera min bror :asså besiktningen, det är som ett jävla aids-test, man står bara där och väntar på domen.
Ganska bra formulerat tycker jag.

Annars så har jag kommit igång lite grand med kutningen igen, näsan är nästan färdigläkt men igår sprang vi så jag blödde näsblod när jag kom hem, det har aldrig hänt förut.
I morgon så ska jag iallafall ge mig på avloppet i köket, det kluckar på så fort man häller en droppe vatten i slasken och påminner mig om att ju längre jag väntar desto jävligare kommer det att sitta fast när jag väl drar fram  lortgrisen"rensmaskinen" och börjar böka. Nu ska jag återgå till mitt horisontalläge i soffan och leka domare i körslaget, jag röstar på Robert Wells!

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Ja, alltså: VARFÖR har ingen j-vel kunnat tala om det där med pekdonet/handen för mig????

Jag lovar och svär att jag efter denna stund ALLTID, ALLTID ska klicka bara en gång. Nu när jag vet om det. Men för dig spelar det väl ingen roll, du har väl ändå inget internet ännu, eller hur var det med det?? Kram

2009-01-31 @ 22:53:23
Postat av: Tomas Norberg

Undrar vilken/vilka personer som insinuerades i musklicksberättelsen?

2009-02-01 @ 10:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0