Korvgubbar och Snåljåpar

Nu har det varit lungt på bloggfronten ett par dagar, detta innebär inte att dagarna varit händelselösa, skulle vilja påstå att ju mer man har att göra desto mindre blir bloggfrekvensen. Har iallafall varit till sundsvall och handlat upp halva IKEA, läs mer på http://spunkygecko.blogg.se/, Ingalill har kolla på alt krimskrams som vi köpt. Jag måste vara världens mest lättlurade person. Vi hade innan resan bestämt vad vi skulle köpa för bord och stolar till vårt kök. en något dyr affär tycker jag, 5000 är väl egentligen inte mycket för en köksmöbel med tillhörande stolar, men i min lilla värld så är 5000 så mycket mer. Nya bromsskivor fram till audin, ett gäng nya effektpedaler, en hiskelig massa verktyg eller nåt annat roligt och onödigt. Nu har jag inte riktigt mandat att tycka riktigt så då det är en person till som skall bo och trivas här så jag nöjde mig glatt med att vi hittat ett  bra objekt som såg ut att passa i vårt kök. Men när vi kommer fram och börjar syna grejorna "live" så ser vi ett par stolar som vi tycker är MYYCKET snyggare "även Ingalill", och det bästa av allt 100 kr billigare, STYCK! Det nöp till i Emils allra snålaste snålnerv och jag ger mig den på att jag skulle kunna övertyga nästan vem som hellst att den biligare stolen var mycket finare. Det känndes iallafall som jag lurat herr kamprad på en hel månadslön då det i själva verket var 600 kr, men det gäller att finna lyckan i det lilla =).
När vi sedan kom till kassan så stod det en man framför oss i kön, jag tyckte det tog en förfärligt lång tid för honom att utföra sina ärenden, men eftersom jag vet att jag alltid hamnar i Uttråkad pensionär/rabbatkupongskassan så blev jag inte förvånad, ehuru blev jag förvånad när jag såg vad som försegick, Mannen i fråga måste ha varit korvhandlare eller pizzeriaägare för ut ur hans jackficka fiskade han ut en sedelbunt vars tjocklek måste varit minst 6 centimeter, med enbart hundralappar, och jag tror inte han var hantverkare för dom har bara femhundralappar, "har jag hört..." Den totala summan av hans affärer överskred 10 000, den stackars kassörskan blev inte mindre stressad när hon tappade bort sig mitt i räkningen och fick börja om. Som tur var så såg en vänlig herre min misströstan och gav mig ett exemplar av dagens tidning som jag lyckades plöja igenom innan det var min tur. Väl hemma så kan vi nu konstatera att emballaget av sex stolar, ett köksbord, lite andra saker fyller visst upp en hel tvättstuga.

Idag har vi försökt fått ordning i vårt kaos, har dragit kabel till hemmabiohögtalarna, skruvat ihop möbler, bjudit Pappa och Anki och Johan på middag. Efter maten ganska precis så ringde min telefon och jag blev tvungen att åka ut på ett riktigt söndagsjobb, värmeläcka i en källare i en hyreskåk, så där försvann tre timmar på min söndag. När jag sedan kommer hem och ska fortsätta med mina sysslor så ser jag att min nästan allt för snälla bror har dragit klart alla kablar, kopplat in alla högtalare, sorterat dvd-hyllan, burit in vardagsrumsbordet etc etc, helt suveränt! Det är allt bra att ha en Johan..
G'natt!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra val av stolar där! Vi har likadana, inte samma bord dock det var för långt. Såg bilderna på ILs blogg. Hade

2009-01-12 @ 12:42:26
URL: http://saraeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0