Den här helgen...

I fredags var jag gräsänkling eftersom Ingalill Jobbade natt så jag spenderade kvällen med att spela kort med grannarna. Jag är tämligen övertygade om att enda anledningen till att jag tillåts vara med i spelet är att jag är den ständige förloraren, mitt spel saknar överhuvudtaget eftertanke och sytematiskt tänkande, detta till trots kan detta ligga mig till fördel vid vissa spel där man förväntas kunna bluffa eller hålla masken, eftersom jag inte har någon aning om vad jag håller på med så kan det rätt vad det är gå bra ett spel eller två, för att sedan falla tillbaks till förlorarplatsen. Det är i alla fulla fall en mycket angenäm form av avkoppling som utövas alldeles för sällan.
En annan form av avkoppling är sommarstugan, var där i går morse med pappa, anki och jörgen och städade ut och ställde i ordning för sommaren. Jag har en mycket smart konstruktion för värmning av varmvattnet till duschen vilket jag tror att Anders W skulle uppskatta, skall återkomma med bilder om detta. Senare så bar det iväg till Trolldalen för grillning med "bandet" och sedan vidare till forsmonöjet som fått en nyrännesans efter att "Abbe" som alla vet vem det är, kört igång med dans igen efter " 20?" år av overksamhet. Vi var inlejda att underhålla före och i pausen så att folk inte skulle ha några som hellst flimmerhår kvar i öronen efter kvällen. Det var jättekul och träffa massa folk som var glada i hågen och att få spela, det är alldeles för långt mellan gångerna det också. Vi klarade regnet med en hårsmån och idag har det vräkt ner hela dagen, jag har mest spatserat runt inne i huset och eldat i vedspisen och fått igång lite "go'värme"
Nu ska jag titta på discovery liggandes på soffan en stund.
over and out!

En bild på vårat inte allt för regnsäkra arrangemang....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0