Ofrivillig semester..

Hej alla glada. I helgen var jag med Johan och Annica i Sundsvalldär vi enligt gängse rutin åt och drack tills vi alla låg i paltkoma på soffan. Efter en nära dödenupplevelse i form "af" Ugglas sniffande på mållinjen i "erosion" festivalen "allt faller samman" så gjorde vi birsta "igen". Johan skulle handla lampor på IKEAoch jag hängde som med av bara farten. Jag gjorde en ganska lustig iaktagelse under den aktuella genomvandringen. Det är att dom flesta män, pojkar, herrar, har i 7 fall av tio samma kroppsuttryck när dom vandrar dessa korridorer. Ett uppsyn av nedlåtenhet, nästan rädsla, som att man vill ta sig igenom detta med livet  i behåll. Korsade armar eller händerna i fickorna är också tecken på detta. Jag skulle kunna tänka mig att denna återhållsamhet av uttryck kan fungera som en bromskloss mot den bättre hälften som allt som oftast springer likt ett barn på gröna lund.
Skräcken i männens ansikte när frun inser att dom nya gardinerna inte matchar fjällpanelen i gillestugan, han ser radonsanering, släpvagnar med rat, luftspalter och tillägsisolering, lediga kvällar på soffan flyger likt flyttfåglarna om hösten och ersätts av sena kvällar ifört blåställ. Dom sköna lördagarna ersätts med sågspån i kalsongerna och slipdamm i hemmabiosystemet, för att sedan gå rakt in i väggen och måsta ringa arga snickaren på kanal 5 och stå med mössan i handen och skämmas. Därför tror jag att män " iallmänhet" inte tycker om att gå på IKEA.
Vill bara passa på att säga att jag är inte en av de sju... Jag bara ogillar IKEA för jag är så satans snål =).

Ikväll har jag tagit itu med mitt kontor som har sett ut som en skithög sedan vi flyttade in. Jag har sorterat all saker som jag tog med från lillstugan som jag i sin tur tog med härifrån när jag flyttade dit i första skedet. Nu är allt onödigt lagt i en kartong som åkt upp på vinden, där mycket av det förmodligen redan har varit en gång... snacka om recycling.
Nu har jag bara en låda innehållande windows 95 disketter, internet explorer 3.0 etc, jag har beslutat att inte slänga dessa. skratta ni! Men när ryssen kommer och har bombat skiten ur oss så kan jag gå upp på vinden och hämta en 486/66 med windows 3,11 och surfa på mitt 28.800 lassatmodem, skrattar bäst som skrattar sist ;)!
Resten av veckan vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Det blev som väldigt tunnt med arbete helt plötsligt, inte alls en angenäm situation, jag hoppas det rullar igång nu i slutet på mars, det brukar liksom göra det i normala fall och förhoppningsvis även i år. Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på bredbandsteve från telia. det ni! Mer om detta nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Anders W

Om du ber snällt ska jag kolla om inte det ligger nått äkta Powerbit 56 k modem i nått hus här. Tror nästan jag har ett med tillhörande headset. Du skulle kunna få en fet oskarp färgskimrande 21-tummare på köpet.

Kan tillägga att jag letade grejer så inåt h-e en dag här så att jag hittade originaldisketterna med MS DOS 3.21, till vår första dator. Vi snackar 5 1/4 tum... Undrar om det finns nån som har en sådan drajv?

Ägnade annars några dagar i förra veckan på jobbet till att slänga elektronikskrot, blev tre pallar med dryga metern krage. Full med matris- och laserskrivare tjockskärmar och allehanda bråte.

2009-03-17 @ 21:41:39
URL: http://andwik.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0