Gräsänkling

Idag jobbar Ingalill så jag har väl inte sådär jättemycket inplanerat, Jag hörde tidigare i veckan att patrik skulle ha n'n typ av iniflyttningsfest nere i stan, jag tror inte att han vet om det själv men vi får se vad som händer framåt kvällen.
Igår så skulle jag ta mig an listerna eftersom Ingalill var i svampskogen, jag såg det som ett gyllene tilfälle att få undan lite hemmafix. Så jag städade garaget och började lägga fram alla 42 lister och skulle precis hälla färg i färgsrutan så knackade det på dörren och in klev Bengt Åkerlind. Han var också ensam hemma och hade väl förmodligen gått till Benka, som inte var hemma, se'n till Johan och när inte han var hemma så hamnade han slutligen hemma hos oss. artig som man är frågade jag om Bengt vill ha något att fukta strupen med och vips så var listerna bortglömda än en gång. Vi avslutade sessionen runt ett i går natt vilket är helt otroligt med mina mått mätt, jag brukar sova vid nio punkt slut. Spontanpartaj är bland det roligaste jag vet.

Fick just veta att Gumman äter middag på jobbet idag så den där älgsteken jag tänkte ge mig på får vänta tills någon annan dag. Upptäckte f ö  i morse att det inte fanns en brödbit i hela huset. och ingen mjölk så jag kunde äta gröt. Det enda jag hittade var fem ägg som fick agera äggröra, dessa gjorde inte jobbet så särskilt bra eftersom jag är hungrig som en get i detta nu. Ska se om Johan är hemma och vill bjuda på en kopp kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0