Okej då.

Eftersom jag lystrar till min mor så skriver jag väl något då. Jag finner mig själv inte riktigt hitta den inspiration jag såväl behöver för att reflektera över mina egendomliga företeelser, därför låter istället bli så att jag inte blir långrandig och tråkig.
Idag kan jag iallafall berätta något ganska roligt. Jag är förmodligen den enda i världen som lyckats få en massa pengar av skatteverket som jag inte skall ha. Det började med att jag igår hittade en anseenlig summa pengar på ett av mina konton som jag inte kunde se vad dom kom ifrån, efter noga undersökningar visade det sig idag att det var skatteverket som fläskat in slantarna. Jag förstod ganska snart att pengarna hade något med rot-avdraget att göra, eftersom jag skickat in en par ansökningar gentemot kunder. Men hur jag än räknade så fick jag inte siffrorna att stämma. Jag ringde du fru Gottwall/Sjödin och fick vidarebefodran till en herre som jag vet vem han är och vet hur han ser ut men kommer inte ihåg hans namn, gåsapåg tror jag han är iallafall. Han kunde efter en stunds letande hitta att jag fyllt i ansökningsblanketten felaktigt, den hade dock accepterats och gått igenom alla system och hux flux hade jag dubbelt så mycket pengar som jag skulle ha. Eftersom jag är ärlighetem själv så har jag nu skrivit ett brev till skv och erbjuder mig att med viss skepsis återbetala den överskjutande summan.
Men ska erkänna att det vore ganska roligt att se hur lång tid det skulle ta innan någon upptäckte felet? Tydligen finns inga rutiner för detta utan jag får helt enkelt agera bankvalv åt skatterverket ett tag. Jag kanske kan tillgodogöra mig räntan iallafall? =))

Annars så försöker jag motivera mig att måla listerna till köket "42st" en sista gång, men enligt min älskade sambo var det "inget bråttom" än så länge så jag skjuter nog på det tills i helgen.
Nu ska jag spela Quake Live.
//E

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul, Emil!

jag fick en gång för länge sen 24 000 som jag inte kände igen insatt på mitt konto och jag väntade två dagar innan jag tänkte ringa banken och när jag hade bestämt mig för det - då var dom borta! underbart är kort.

2009-09-17 @ 22:42:05
Postat av: Moster

Sätt igång med listerna nu så att vi får se några bilder på nya köket. Ingalill hotade med att inte lägga ut bilder förrän listerna var på plats och vi väntar o väntar....

2009-09-19 @ 01:08:13
Postat av: Chiefen

Det är bra att du håller liv i Quake enka!

2009-11-16 @ 12:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0