Hur man blir av med en telefonförsäljare??

Saxat från ett mail jag skrev tidigare idag:

Hej *****.
Jag fick ert brev idag och har nu läst detta. Som du så väl vet så är det inte bara en försäljare som ringer varje dag och jag hoppas att du har överseende med att jag inte har tid "och ork" att svara på varenda samtal.
Detta är inget personligt mot dig eller din del, men jag tycker att det gentemot mina kunder inte ser bra ut att stå i telefonen i tiotals minuter med försäljare, än mindre när man som i min bransch ofta står med tummen i ett läckande rör eller med avloppsvatten upp till midjan.
Enligt vad jag kan se finns jag tydligen med på två ställen i er katalog, detta hade jag ingen aning om, men jag förmodar att jag har betalat för det. Nu vet inte jag om det är en lagstadgad skyldighet likt tv-licensen att vara med i alla telefonkataloger här i landet, men det är min uppfattning att ni och era kollegor på lokaldelen, Gul, eniro, hitta, glömma och vice versa har fått den informationen från högre ort, jag betvivlar att så är fallet, men rätta mig gärna om jag har fel.
Personligen tycker jag inte alls att det är lika viktigt att synas i alla kataloger eftersom 90 procent av mina kunder är företag/privatkunder jag lärt känna i mitt yrke, alltså har jag fått dessa genom mun mot mun-metoden.
 
Sedan bör tilläggas att jag är otroligt bekväm och i det närmaste ointresserad att få nya kunder eftersom mitt nuvarande underlag håller mig sysselsatt både veckor, kvällar samt helger. Tycker du att jag bör få mer kunder och arbeta mer än jag redan gör så börjag du diskutera detta med min kära sambo.
Det jag vill få er att förstå med detta är att har jag inte besitter något som helst intresse av att vara med i er "eller någon annans" katalog då jag förmodar att detta kostar pengar.
Vill jag lägga pengar på annonsering försöker jag göra det lokalt, och kramfors/sollefteå faller för mig inte under den fliken.
Hoppas ni respekterar detta och att jag inte får några oväntade fakturor i min brevlåda.
Tack för ett bra förslag och ha en bra vår!
 
mvh Emil Engström



Kommentarer
Postat av: Ford

Kl 18.30 (mitt i maten): "Hej är det Niclas jag pratar med? Vi ringer från ett företag som heter xxx"



- Snabbt svar: Ja hej, du jag sitter och äter och klockan är halv sju.. är du ledig imorgon?



"Ja?"



- Bra för då kan jag ta ditt hemnummer och ringa dig när du sitter mitt i maten imorgon?



"Njaaeeee"



Brukar funka i många lägen

2010-02-23 @ 13:31:07
Postat av: mamma

Emil! Du är oslagbar!

2010-02-23 @ 15:03:36
Postat av: mamma

Emil! Du är oslagbar!

2010-02-23 @ 15:04:08
Postat av: Ingalill

=)

2010-02-23 @ 15:54:22
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Anders W

E kör med en bra variant när dom vill sälja billig telefoni: Är inte intresserad av ett lågt pris, pengar har vi hur mycket som helst av :-)

2010-02-23 @ 20:46:46
URL: http://andwik.blogspot.com
Postat av: Johanna

Härligt Emil, på dom bara

2010-02-24 @ 16:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0